.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سیری در جاذبه های استان گلستان
استان گلستان با مواهب طبیعی بسیار و آثار تاریخی فراوان واقع در ساحل جنوب شرقی دریای خزر گنجینه‌ای برای ایرانگردی و طبیعت گردی است که ایام تعطیلات نوروز با توجه به هوای نسبتا خوب استان، فرصتی مناسب ...
سیری در جاذبه های استان گلستان

استان گلستان با مواهب طبیعی بسیار و آثار تاریخی فراوان واقع در ساحل جنوب شرقی دریای خزر گنجینه‌ای برای ایرانگردی و طبیعت گردی است که ایام تعطیلات نوروز با توجه به هوای نسبتا خوب استان، فرصتی مناسب برای استراحتی چند روزه و رفع خستگی یک سال کار را از تن هموطنان مسافر فراهم خواهد کرد.

این استان سرسبز که از شمال به جمهوری ترکمنستان، از جنوب به سمنان،‌ از شرق به خراسان شمالی و از غرب به استان مازندران محدود است با 20 هزار و 437 کیلومتر مربع مساحت بیش از یک میلیون و 650 هزار نفر جمعیت دارد. از نظر جاذبه‌های طبیعی گلستان به سه بخش کوهستانی، دامنه‌ای و جلگه‌ای تقسیم شده و از نظر آب و هوایی دارای اقلیم مدیترانه‌ای و نیز بیابانی است.
در این استان که به واقع ایرانی کوچک نام گرفته است، ‌اقوام مختلف فارس، ترک، ترکمن، سیستانی، بلوچ و قزاق ساکن هستند که با وجود تنوع قومیتی، زبانی و مذهبی، زندگی مردم این خطه با صلح و دوستی ادامه دارد.
در این زمینه باید در نظر داشت که نقطه اشتراک تمامی این اقوام دین اسلام و فرهنگ ایرانی بوده و زبان مشترک آنان فارسی است.
بیش از 300 جاذبه طبیعی، یکصد اثر زیارتی شاخص و 500 جاذبه فرهنگی در استان گلستان باعث شده تا این استان از توانایی طبیعت گردی و گردشگری فراوانی برخوردار باشد.
براساس آمار، 3/17 درصد از مساحت گلستان پوشیده از جنگل بوده و 10 درصد از نوار ساحلی دریای خزر را نیز شامل می‌شود.
گردشگران نوروزی درگلستان با در کنار هم بودن دریا، کوهستان، جنگل، دشت‌ها و اراضی کشاورزی سرسبز جلوه‌های زیبای خلقت را یکجا به تماشا خواهند نشست.
البته به این زیبایی‌ها باید آثار تاریخی بسیاری در جای‌جای استان، زیارتگاه‌ها، پارک‌های جنگلی همچون پارک ملی گلستان، تالاب‌های بین‌المللی و تنوع گیاهی نقاط مختلف استان را اضافه کرد.
این اقلیم و سرزمین با آب و هوای متفاوت در نقاط مختلف آن از یازده شهرستان ‌و حدود یکهزار روستا تشکیل شده است.
مرکز استان گلستان، گرگان با حدود 400 هزار نفر جمعیت و یکهزار و 615 کیلومتر مربع مساحت است.
استرآباد نام قدیم گرگان در تاریخ ایران نشانگر شهری معروف و فرهنگ پرور که اندیشمندان بسیاری را پرورش داده همواره مطرح بوده است.
شهرستان گرگان از لحاظ تاریخی و نیز جغرافیای طبیعی خود محلی است که روزهای بسیاری می‌تواند گردشگران را در نقاط تفریحی و گردشگری خود پذیرایی کند.
پارک‌های جنگلی النگدره، نهارخوران، قرق، آبشار و چشمه آب گرم زیارت از جمله مراکز تفریحی و گردشگری طبیعی این شهرستان است.
همچنین وجود آثار تاریخی بافت قدیم گرگان، کاخ آقامحمد خان قاجار، خانه کبیر و تقوی، مدرسه عمادیه، مسجد جامع گرگاغن و بقعه امام زاده‌های نور و امام زاده عبدالله از دیگر نقاط دیدنی این شهرستان است.
در زمینه بافت قدیم گرگان قابل یادآوری است که این شهرستان دارای حدود 130 هکتار بافت قدیم است. از سوی دیگر دهکده‌های گردشگری زیارت و تورنگ تپه و کاروانسراهای قزلق، دیمه لو و رباط سفید از دیگر زیبایی‌های کهن این سرزمین است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.112 seconds.